Vilken natt. 
 
En smäll från badrummet. Gallret till badkaret hade ramlat. (Inkaklad historia vars lucka till golvbrunnen inte riktigt sitter fast). Jag går in och sätter upp den igen. Sedan tillbaks till sovrummet för att försöka sova.
 
Tji fick jag. Frenetiskt jamande av Måns. Nils kuttrar ju bara ibland. Men var kom det ifrån... Upp och kolla. Då tystnade det. Ingen Måns någonstans. Eftersom jag inte ville ha kiss i nån säng eller så försökte jag få fart på R som var kolugn. Lockade med godis men ingen katt kom fram. Några gånger gick Nils in och satte sig på badrumsgolvet men sedan ut igen. Efter tredje gången då jag redan varit överallt förstod jag. Aha! Nils ville berätta någonting. 
 
Knäppgöken hade krupit under badkaret... Tur han jama o katt två satte sig utanför till sist.
 

Kommentera

Publiceras ej