THE GIRL - Charlotte Perrelli
En favorit ikväll. Men man ska inte förutsätta att hon går vidare. Det har varit lite för mkt snack i förväg dessvärre.

ALLTING BLIR BRA IGEN - OPA!
Galet dåligt. Grekisk musik på svenska, kan inte bli mkt sämre höll jag på att säga, men det kan det ju förstås. Men VEM vill lyssna på det här igen. Hualigen.

LAND OF BROKEN DREAMS - Dynazty
Ovanligt bra för att vara glamrock från 80-talet, men verkligen inte något som Malin vill ha som vinnare. Man har hört det förut så att säga.

DON`T LET ME DOWN - Christer Sjögren & Lotta Engberg
Tycker det är lite slajmigt. Men de är ju två artister folk gillar... så den går säkert vidare. Hualigen säger jag. De har ju figurerat i skvallerpressen som ett par förr om åren dessutom. Nej tack. Lotta må ha varit en idol när jag gick på lågstadiet, men inte nu...

GOOSEBUMPS - Hanna Lindblad
Jag gillar titeln, soundet och Hanna. Men vinnare, nej. Fast den är söt.
Det hörs verkligen att Linda Sundbladh har varit med och skrivit låten.

KYSS MIG - Axel Algmark
Det här gillar Malin egentligen, men kanske inte riktigt i festivalen. Då ska det ju vara glam eller avskalat. Inte konstigt =)

WHY START A FIRE - Lisa Miskovsky
Låten är fin. Den vill jag höra fler gånger. Men frågan är hur roligt nummer det blir. Heja Lisa!

AMAZING - Danny
Helt klart en favorit ikväll. Snygg kille sjunger fint. Sväng och dansvänligt. BRA.

Kvällens favoriter:

Danny, Lisa, Charlotte och Axel.

Det var ju flera låtar ikväll man till och med vill höra fler gånger. Det var nog första delfinalen i år man kan säga så om. Men någon självklar vinnare för i år det har jag då inte. Men Danny är ju en favorit förstås.




Kommentera

Publiceras ej