Ve och fasa, internet i mitt rum fungerade inte, men msn... underligt... försökte lite själv fast gav upp ganska snart. Jag chansade och frågade min gamle tyskkurskompis.. Anders.

Han tog detta på största allvar och gav sig in i en lång procedur... och nu har vi klirrat det, efter lite fjärrhjälp. Eller vi och vi... Men ni förstår. Så idag har jag lärt mig en hel del begrepp, om jag kommer ihåg dem imorgon är en annan sak..

Anders säger (17:14):
jag har uppdaterat Windows med de senaste uppdateringarna, jag har avinstallerat Norton med din hjälp och installerat AVG Antivirus som är en gratisversion.

Jag kan bara säga.... Tack du är en ängel.



Så nu kan jag återgå till packningen. Förresten, här kommer lite Malin-kuriosa:

Följande hände under tiden Anders fixade min dator:
  • Jag förberedde dagens middag.
  • Jag dammsög en arabisk Fez/Fes.
  • Jag åt rå falukorv och drack äppeljuice.
  • Lotta kom förbi med tidningar från mormor.
  • Jag packade ner gamla dagböcker i en och samma låda.
  • Jag pratade i telefon med mamma som snart kommer hem.
  • Jag pratade även i telefon med Daniel som brukar agera IT-support.

  • Må så gott!

    Kram Malin

    3 kommentarer

    Linda

    30 Apr 2009 18:05

    Tack för inbjudan till lägenheten ;)

    Det tar några månader,men sen får jag allt komma ner :) Kram

    Marie

    30 Apr 2009 19:09

    Vilket projekt! Tur att min dator fortfarande håller. Men så har den ju varit hemma i Sverige en månad på lagning också :D Mycket ska den vara med om!

    Elin

    30 Apr 2009 21:04

    Sorry att jag inte hann hjälpa dig, men jag hade fullt upp med annat på jobbet. Var det Anders T som hjälpte dig? Snällt hur som helst :)

    Kommentera

    Publiceras ej