Jag brukar sällan tycka att måndagar är något vidare, men trots att jag somnade ifrån Oscargalan ganska sent och gick upp före sju så var jag glad när jag skyndade mig till jobbet. Det är så himla trevligt att vara där. Förutom första stunden när man är skolgårdsvakt i 40 min. Men jag gillar det verkligen. Barnen är underbara. Trivs jättebra.

Idag visade det sig att inte bara klassföreståndaren var sjuk (som hon var på fredagen så då hade jag klassen med lärarkandidaten) men idag var även lärarkandiaten sjuk + 6 elever. Så nog för att jag hade en liten skara men det ju så klart lite spralligt när en vikarie ska ta hand om dem. Men de fixade det hur bra som helst. Visst några "ålningar" på golvet och något litet utbrott, men det var verkligen inte värre än vanligt, snarare lugnare om jag får säga det själv. Mindre tjat liksom. Nu menar jag inte att jag är mindre tjatig direkt, men bättre om en säger till än tre...

Så idag hade jag dem själv, förutom en stund när en hjälpfröken kom förbi en kvart och hade musik; rytmer etc. som väl var lite så där lagom kul. Rap på svenska i Bornemark-tappning dvs. antik rapp... Det var svårt att hålla sig när barnen himlade med ögonen. Det hade jag med gärna velat göra.

Jag är så glad. Vilka goa ungar helt enkelt. Om jag hade varit dem, så hade jag nog busat, softat, fjäskat och latat mig mer eftersom klassföreståndaren inte var med. Man får ju passa på liksom, när "Katten är borta dansar Råttorna på bordet", men så blev det inte riktigt. De var verkligen riktigt duktiga fastän jag inte riktigt kom på något bra att göra hela dagen... Vi gjorde schemat ihop vid morgonsamlingen och de gånger vi svävade ut med lite andra frågor och så undrade de när de skulle ha matte;) Ja de jobbade faktiskt på bra så de fick lite fritt ändå.

Det var superskoj! Speciellt vid samlingarna. Det var mys. Måste bara skryta lite, eller tja det är inte skryt eller jo lite. Jag blev så himlans glad! Barnen satt som små ljus på mattan vid sista samlinen innan vi slutade och när jag frågade vad som varit bra idag så räckte bla 4 upp handen och sa.... Trumvirvel: "Malin, du har varit: snäll, glad, rolig och duktig idag". Haha, de är ju för goa. Det kommer jag att leva på länge.

Kommer vara glad hela dagen lång minsann! Dessutom fick jag förlängt,
iaf en vecka till. Jippi! Glädjeskutt!

Nu ska jag se på gårdagens BigBrother eftersom jag såg på Wallander då.

Tjohej.

Sa jag att jag var glad? Ja det är jag.

Kommentera

Publiceras ej