Nu var det dags igen...

MALTA - Glen Vella - One Life
Nog för att låten är svängig och småsöt men så kommer den att vara bortglömt strax efter man hört den... Fastän 98% av Maltas tv-tittare ser just ESC-finalen varje år... Det är ju bra att de har engelska som ett av två modersmål, men låten känns en aning lam. Refrängen kommer inte igång.
2/5


SAN MARINO - Senit - Stand by
Med en befolkning på endast 30 000 invånare så får man ändå vara glad att de ens har ett bidrag att skicka.. Detta är släpigt och ganska trist. En ganska fin låt i grund och botten, men man sitter och gäspar när en minut har gått...
2/5

KROATIEN - Daria Kinzer - Celebrate
En discolåt som jag i detta motstånd gillar ganska mycket fast jag egentligen inte vill. Blir det en bra show så kan den gå långt. Låten har en medryckande melodi som vi kan sjunga med i. Uttalet är lite sådär bara... Kan bli ganska slajmigt. Komiskt nog så dissar SVTs panel låten enormt. Egentligen vill jag det med, men utbudet är magert...
3/5

ISLAND - Sjonni´s friends - I´m coming home
Orginalartisten avled innan tävlingen, men hans medmusikanter tog över och det är en ganska söt låt som jag gillar. Tio stilar i en, men svängigt. Man blir glad. De kallar det ett danskt sound och det kanske det är. Det är en låt jag borde älska att hata men det gör jag inte. Man diggar fast man inte vill. Detta är en låt, inga artister. Så det blir iaf:
3/5

UNGERN - Kati Wolf - What About My Dreams
Utvald efter en intern omröstning eftersom tv-kanalen inte hade råd med en tv-sänd gala. Den här låten GILLAR jag verkligen! Full fart, bra sångröst och snyggt. Håller alla tummarna! Så här ska det vara i ESC!
5/5

PORTUGAL - Homens da Luta
Det här är fruktansvärt och de kommer att komma galet långt ner på poänglistan om jag får bestämma. En del tycker säkert att det här är roligt. Enligt mig är det inte ens humor i det allra sämsta av alla barnprogram som finns, och det har definitivt inget att göra i denna seriösa tävling.
0/1000000

LITAUEN - Evelina - C´est Ma Vie
Det ska tydligen vara en kampsång med en klassiskt skolad artist. Förstår inte varför hon sjunger på en blandning av engelska och franska dock - det gör inte låten bättre så att säga. Skit.
0/5

AZERBAJDZJAN - Eli & Nikki - Running scared
En kille och en tjej, sjunger en låt med en bra refräng fast jag tycker personligen inte om det som helhet. Kommer nog säkert få ganska bra poäng dock. Lite tjatigt med allt hoande.
3/5

GREKLAND - Loukas feat. Stereo Mike...
Det här är femton låtar i ett. Huvudartisten är väl duktig, men allt runt omkring kan man vara utan. Man hör inte hans fina sång... Eller fina sångröst snarare. För musiken är så himla hög och skränig. Rapparen förstör allt dessutom (vilket skämt!) och Loukas försvinner och det som finns kvar känns galet grått. Etniska rytmer kan vara bra, men i det här fallet så gillar jag det inte.
1/5



Heja heja UNGERN!!!

Bottennapp för Grekland och Portugal...




Kommentera

Publiceras ej