Haha. Barn är allt bra roliga.

Dag två på min praktik har varit riktigt härlig. Började med gympa, sedan bondgården, skogen, lunch och veckoplanering i skoldagboken.

När jag satt ner på knä/huk tidigare idag var det en pojke som sa glatt (på ett snällt sätt, ej elakt) - Åh har du en bebis i magen? Han mena ju ingenting illa, det märktes så jag sa att jag tycker om mat så jag har kanske ätit lite för mycket;) Det var på första lektionen, på gympan och sedan var det en flicka när vi precis kom tillbaks från skogen som krama mig och sa - Så smal du är Molly. Haha ja att det skiljer så mycket på en dag. Har fått många snälla kommentarer idag från barnen, spontant. Även om jag varit sträng och sagt till en hel del så har jag fått höra att jag är snäll, gullig, söt och Gud vet vad. Att barn jag aldrig tidigare träffat kan vara så goa. Man blir ju hur glad som helst, oavsett om de menar det eller bara fjäskar. Ska suga på den karamellen.

Just det jag fick en minikastanj av en pojke idag som hörde att jag gillar kastanjer. Han tyckte bebiskastanjer var finast. Så den skulle jag ha. Är det inte sött så säg.

Andra roliga frågor man kan få på en dag:
- Har du en man? Är du gift? Hur gammal är du? Har du några barn? Vad heter din mamma och pappa? Har du några syskon? Bor du ensam? Kan du vara med oss och leka? Kan du sitta med mig? Får jag hålla dig i handen? Kan du hjälpa mig? Vad är din favoritmat? Var bor du? Har du en hund? Titta på mig!

2 kommentarer

Marie

28 Sep 2010 19:47

Haha! Barn är så härliga med sina kommentarer, ibland inte så genomtänkta ;)

Marie W

28 Sep 2010 21:09

Nu tittar jag in här en sväng :). Vilka kommentarer de slänger ur sig ibland. Fjäsk kommer man nog stöta på ibland som lärare... kanske inte är så mkt sånt i de första klasserna som du har iofs. Härlig dag verkar du ha haft! Bondgården låter mysigt :)! Kramar

Kommentera

Publiceras ej