Haft en ganska bra dag idag. Jobbat och haft Iris. Hann med hälsoundersökningen imorse. Blev glad att det var bättre reslutat än jag trodde. Om en stund kommer två vänner hit. Vi ska äta och sedan blir det schlageryra =) Jag tror inte att Anna går vidare, fast det vore skoj förstås.

Så här tycker jag om kvällens bidrag:

LITAUEN
Söt melodi, men verkligen inget bidrag som jag vill se som vinnare eller ens i topp tio. De kallar det Kinda funk... Hua. Texten får med deras lands historia utan att vara för politisk.

ARMENIEN
Bra sångerska, vacker röst. Låten är bra för att vara från Armenien skulle man kunna säga. Jag gillar den. Härliga rytmer. Den kan bli bra i clubversion dessutom. Fin text.

ISRAEL
Detta är killen från tandkrämsreklamen som sjunger bra men jag vet inte om han har charmen med sig idag. Denna kan göra sig bättre live som pampig ballad.

DANMARK
Det här känns som en äkta schlager/dansband, men som om man hört den förut. Killen känns tråkig. Inget att jämföra med tidigare år... Svensk schlagerskrivare..

SCHWEIZ
En kille som påminner om en svensk artist som jag inte riktigt vet vad han heter just i detta nu. Han är från Falköping. Jay Johansson eller något sånt... Jag kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte. Men tråkigt är det iaf. Behöver mer tempo och en remix vore inte helt fel.

SVERIGE
Ledsen men jag tror inte att Anna har någon chans. Det är öststaternas år i år, så som alla år...

AZERBAJDZJAN
Anders Bagge är en av låtskrivarna och därför har jag om möjligt ännu högre krav på Azerbajdzjans bidrag. Men det här är ok. Godkänt. Men sångerskan har jag inte mycket för. Hon flåsar fram låten och har ett stone face. Sedan woooooar hon ganska mycket.

UKRAINA
Gapigt och det är som om någon jamar. Släpp katten! Sweet people gissar jag att låten heter... Ja det är inte så svårt med tanke på hur ofta man hör den frasen..

NEDERLÄNDERNA
När jag hör den här blir jag mörkrädd. HJÄLP! Trauma.
Dragspel. Gammeltjosan. Värsta PRO-musiken.. Fy bövelen. Det står i diverse artiklar att sångerskan har en bra röst men i en låt som den här kommer den då verkligen inte till sin rätt, haha. Det här är barnprogram, cirkus och bara så groteskt kass. Måtte den komma sist!

RUMÄNIEN
Känns B. En duo, som om de gör en bra show kan komma i mittenskiktet. Den kvinnliga artisten ser ut som någon ur Baywatch... Operan kunde kvitta...

SLOVENIEN
Jojk. Behöver jag säga mer? Nej.

IRLAND
Bra, duktig artist men är det roligt? Talang har hon iaf.

BULGARIEN
Ganska bra. Malinstil på låten. Hoppas på en bra show. Vacker röst. Nog för att trummaskinerna är med men den är ändå orginell med hans speciella röst.

CYPERN
Trallvänligt. Men det är lite frikyrkligt ala kyrkokör. En ganska fin låt men det händer liksom ingenting.. Ingen kommer att minnas den efteråt. Trallvänlig refräng...

KROATIEN
Den här gillar jag. De är vackra, kan sjunga och ser ut som om de vore med i Lipstick Jungle eller Gossip Girls. Me like! En av få låtar jag gillar som är på orginalspråk. Annars föredrar jag nog engelska. Heja heja! De blandar sångröst ala pampig ballad med en riktigt bra låt som går att remixa så den passar dansgolven.


GEORGIEN
Vacker röst. Söt tjej. Känns brittisk eller irländsk. En riktigt fin låt. Hoppas den gör sig på scen! En Malinlåt.

TURKIET
Det skär igenom märg och ben men den här låten kommer att spelas mycket ute. Det är tvspelsmusik blandat med rappande pojkband. Tror den växer. Hundra stilar i en.

Jag gillar Georgien, Kroatien, Bulgarien och Armenien. Irland har klass men ska INTE vinna.

1 kommentarer

KATTIS ♥

28 May 2010 15:13

jag kollar aldrig på schlager-jippot men det var kul att läsa din resumé :P

Kommentera

Publiceras ej