Åh idag ska det bli en tropisk natt, alltså över +20C. Det känns. Det är så otroligt skönt i luften.

Det var ett tag sedan jag skrev här. Motivationen är sådär. Men nu blir det ett litet inlägg igen. Hojta om ni gillart.

Ikväll har rara Elin varit här och hjälpt mig bli av med lite bananlådor... Hon har packat upp och grejat. Framförallt sett till att jag jobbat lite =) Nu har jag bara 9 kvar, men det är jox som ska rensas rejält. Kanske slutar med motsvarande 2 och de får hamna i brudkistan. Pyssel och sånt.

Nu är det inte längre en minimal slalombana genom lägenheten utan man kan tom dansa (om man så skulle vilja) i vardagsrummet.

Jag hörde min egen röst säga till Elin att när juli är slut ska bananlådorna vara borta. Vi får se hur det blir med den saken men det vore ljuvligt att slippa bo mitt i en flytt. Sedan ska jag ta tag i mitt gamla flickrum och rensa ut och bort en hel del där med. Eftersom jag inte har förråd här har jag dumpat lite saker där och hos pappa men målet är att få bort så mycket som möjligt från mamma så hon slipper ha en massa bråte där igen. Fast den här gången fick hon iaf lite möbler som går att använda.

Nu har jag förresten gardiner i köket dessutom. Cerise. Minsann. Frågan är om jag orkar ta tag i projektet måla rosa fondvägg i köket. Det skulle vara snyggt, men gult kanske inte är så fult ändå... Det är egentligen det minsta problemet just nu. Nu ska det ju rensas bort och åter bort. Jag har köpförbud i juli hur som helst.

När jag väl fått iordning på småsakerna så ska jag försöka ta mig an hallväggen som ska få en tapet. Det kommer pigga upp och piffa till rejält. Men vardagsrummet behåller jag som det är. Vitt är ganska snyggt speciellt när det är så rörigt som det är ändå. Men nog kommer det att bli mysigt.

Nu ska jag mumsa lite på vattenmelonen Elin hade med sig, som vi glömde smaka på... Och vilka goda Brownies sen. Underbara. Smarr smarr.

Ja det var dags för lite fredagsmys. Jag jobbar ju imorgon, får se vad jag har för matlåda att ta med, ska bli spännande...

Hoppas det blir en fin helg.

Må så gott rara ni!

Kram Malin

1 kommentarer

Camilla

02 Jul 2010 22:59

Skönt att du kommit iordning lite.. kan du inte visa bilder på din lägenhet? Nyfiken

Kommentera

Publiceras ej