Jag höll nästan på att glömma... Låtarna har ju legat ute hela veckan pga SVTs egna miss så då hörde jag låtarna i början på veckan men ikväll är det ju då dags för mina idoler genom tiderna Pernilla Wahlgren och Peter Jöback. Är ju lite småkär i Peter så självklart hejar jag på honom. Kan inte låta bli att tycka om Pernilla även om jag förstår en del som kan tycka att hon är lite för mkt... Men jag låtsades vara henne när jag gick till dagmamman när jag var liten... och hon är en fin människa =)

Sibel - Stop
Ja ni som känner mig vet ju att jag inte gillar/gillade Sibel och hennes stil från IDOL men den här låten tycker jag nog kan funka ganska bra ikväll... Vidare går den definitivt. Allt beror på schenshowen och att hon är känd... Andra chansen tror jag.


Py Bäckman
- Magisk stjärna. 
Ogillar henne starkt så jag bävar jag för hur det kommer att låta... Nej nej nej säger jag bara. Är det någon som kommer att gilla detta...


NEO
- Human Frontier
Han må vara söt men är detta bra? Allt beror på om det blir en bra show... Tror dock att det inte sticker ut tillräckligt för att gå vidare. Han är för okänd. Men han är från trakten och kan sjunga bra så jag hoppas =)

Lovestoned - Thursdays
De ser ju bara för löjliga ut... Nej tack... Men det är schlager...

Anna Bergendahl - This is my life
Hon var duktig i IDOL men hon är inte riktigt min grej!

Pernilla Wahlgren -
Jag vill om du vågar
Ja Pernilla är ju söt och låten är en Pernillalåt. Hoppas det går bra! Bara för att det är hon...

Noll disciplin - Idiot
Jag ogillar denna sk genre starkt! Nej nej nej! Går inte vidare.

Peter Jöback
-
Jag har nog alla Peters skivor... älskar hans röst. Tur att han sjunger på engelska, blir mer kommersiellt och gångbart utomlands då. Fast jag tror inte detta bidrag vinner hela skiten. Det ska mycket till... Han är folkkär, men är han tillräckligt populär? Tror man måste sticka ut mer även om jag verkligen gillar detta! En malin-låt!

Idag vet jag inte riktigt hur det går men jag håller alla tummarna för att det går såhär:

Pernilla & Peter direkt vidare
Sibel & Neo till Andra Chansen
Anna Bergendahl får en femte plats.

Tror dock att folk är trötta på Pernilla och byter ut henne mot Sibel eller Neo...

Kommentera

Publiceras ej