När första ljuset brinner 
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent

När andra ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor
och har ett fasligt styr

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

När alla ljusen brinner
då blir det jättekul
med klapparna och tomtarna
som önskar oss GOD JUL!


Är hemma hos mamma i Skara
men ikväll åker jag hem till mig. Har precis haft adventsfika med den obligatoriska lussekatten tillsammans med mamma. Tyvärr var det russin I degen... Så det var ett evigt pill men saffransbullar är gott oavsett, så länge de är färska. Lussebullar & clementiner & julmust. Mums!

I övermorgon börjar julkalendern, detta årliga måste. Iaf måste man se 1-2 avsnitt, mer än så kan jag faktiskt inte begära för de senaste åren har det då inte varit så bra som förr. Visserligen är jag ju "vuxen" nu men traditioner är mysigt för det mesta och i viss mån. Tvång är ju ingen hit men vissa saker ska helt enkelt bara vara som förr. Nu ska jag nog ha det som vana att se det på morgonen före jobbet. För det hinner jag ju. På kvällen vet man aldrig. Så 1-24 december ska Malin gå upp fem i sju vareviga dag, men kanske inte just den 20e av någon anledning=) Kanske kan jag rucka på den regeln de dagar jag inte jobbar.  Så lite sovmorgon kan jag ju få fredag-söndag skulle jag tro... December går ju rysligt fort dessutom. Tyvärr eftersom det är den enda vintermånaden jag verkligen tycker om - med eller utan snö.

Nu ska jag ner och tvätta lite till... Tvättar om mina barnkläder från förr så att jag kan packa ner dem i lådor och ha hemma hos mig i Skövde.

Tjing så länge!

Kommentera

Publiceras ej