Jag sitter här och lyssnar på Håkan Hellström. Vissa texter gör att man får gåshud, men sångrösten är obefintlig, men man ska ju gå på charm och känsla... Det är det man ryser av, så där gott. Det finns en känsla som känns igenkännande och så förknippar man vissa låtar med vissa saker, vissa tillfällen eller sinnesstämningar. Precis sådär som jag alltid känner när jag hör en Lasse Winnerbäck låt, fast Håkan är ju inte riktigt lika emotionellt sårbar/stärkande. Ella sa en gång något väldigt roligt, hon tyckte gåshud lät så roligt... Det skrattade vi kärleksfullt åt tillsammans då, men nu minns jag inte hur hon sa... Gillar´t inte att jag glömmer saker som barnen sagt.. Men snart får jag se mina älsklingar. Då ska jag krama dem och sniffa och insupa så mycket kärlek som jag bara kan för att leva på det tills nästa gång. Nästa gång är inte så långt borta, men gången efter det blir det i november. Tur att de kommer till Sverige en gång om året... Annars vet jag inte.. Saknar dem så mkt när jag känner efter. Ibland klarar jag inte ens att känna efter, men ibland är man är på ett visst humör kan man känna deras närhet och då blir det så tomt när man inte längre kan känna hur de doftar, höra deras röster eller krama deras små händer när man går omkring i Bostonområdet i minnet och sinnet...

En sådan härlig dag. En underbar dag dessutom.

Började med att jag utan att kolla tog rätt nyckelknippa på jobbet. Väl på plats var det tusen saker att göra men jag hade fått ett vykort från en glad gäst som tackade MIG för att jag hittat deras sons glasögon. Nåväl, att jag sett till att de fick dem =) Lite credd till personen på badet också förstås, fast det stod det ju inte på kortet. Så det gjorde mig glad minsann. Sedan var det kö hela tiden tills min lunch... På eftermiddagen kom en ekorre in på mitt kontor... innanför disken.. hualigen.. Men den sprang ut själv, som tur var. De är söta, absolut - men på avstånd..

Tur att det var en svensk brun ekorre och inte en stor grå från USA...

Sedan har det ju varit otroligt varmt dessutom... Men Stefan fyllde på min vattenflaska, snäll som han är och sedan gick ju dagen väldigt snabbt. Mina fans var där idag dessutom. ;)

Ja mycket folk, men flax då jag åkte med Marie både hem och dit.. Ska åka med henne imorgon också, rar som hon är. Träffat Sofia lite idag, men saknar Lizan som givetvis är ledig när jag jobbar. Jag ska försöka få bort två arbetsdagar i slutet på juli så jag kan boka tågresan. Tror jag ska boka första resan till Lund nu ikväll förresten.. Får allt ta tag i det så inte priserna höjs.. Eller visst faen, har ju PRIO-kortet hemma..

Men nu blir det tv-soffan hos pappa, låter Max vara hemma hos sig ikväll eftersom han är själv länge om dagen nu när jag jobbar och de andra är i Borlänge, fast imorgon kommer de hem. Tralalalala. Fast nu är jag ju så van vid att ha honom i min närhet, så det är klart att det kommer att vara tomt utan hans andetag när man ska sova.

God natt och sov så gott.

Kramar och kärlek, Malin

Kommentera

Publiceras ej